Reklamácia a vrátenie tovaru

Reklamácia

Pokiaľ Vami zakúpený tovar vykazuje vadu, alebo s objednávkou nie je čokoľvek v poriadku, prosím, čo najskôr nás kontaktujte telefonicky +421917900999 alebo emailom na info@lansinoh.sk. Budeme sa snažiť s vami situáciu čo najrýchlejšie vyriešiť k vašej spokojnosti.

Výhradné právo na posúdenie a vybavenie reklamácie výrobkov Lansinoh (ďalej len tovar alebo odsávačky) má iba oficiálny dodávateľ zn. Lansinoh: GEOREN EUROPE s.r.o., Muškátová 12, Svätý Jur, Slovensko.

Adresa na podávanie reklamácií a spätné doručenie (korešpondenčná adresa a kancelária):

GEOREN EUROPE s.r.o.
Muškátová 12
Svätý Jur 90021
SLOVENSKO

Pred uplatnením reklamácie tovaru

Skontrolujte podľa návodu na použitie, či postupujete pri použití tovaru správne a máte všetky súčasti tovaru správne zostavené a či nie sú poškodené.

Priebeh reklamácie tovaru

Vo väčšine prípadoch dokážeme aj po telefóne na základe Vašich informácií zistiť pravdepodobnú závadu a urýchlene tak vyriešiť vzniknutý problém. Ideálne pokiaľ nám zašlete email s fotografiou alebo videom, na ktorom bude viditeľne zdokumentovaná vada. V prípade vážnejšej závady je nutné tovar zaslať na posúdenie na adresu skladu našej spoločnost. V rámci zákonnej záručnej lehoty sa reklamácia riadi zákonom č. 86/2012 Zb., Občiansky zákonník a zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa, kedy má predajca stanovenú zákonnú lehotu 30 dní na vybavenie reklamácie.

Reklamáciu odsávačiek sa snažíme vykonať v čo najkratšom čase.

Odoslanie tovaru na reklamáciu


1. Zašlite, prosím, kompletnú odsávačku (prsný nadstavec, konektor, ventil vrátane membránky, hadicu, motor, adaptér). Prečo? Znížený výkon odsávačky môže mať inú príčinu ako je závada motorku, ktorá nemusí byť na prvý pohľad zrejmá. Ak budeme mať pri reklamácii kompletnú odsávačku, lepšie odhalíme príčinu závady a odporučíme ako predísť ďalším problémom.

2. K reklamovanej odsávačke priložte list, alebo nám napíšte email, v ktorom popíšte závadu, ktorú reklamujete a kedy sa závada najčastejšie prejavuje (napr. u elektrických odsávačiek iba pri použití adaptéra alebo iba pri použití batérií). Pokiaľ závada nie je pri reklamácii popísaná, je nutné Vás najskôr kontaktovať, čím sa celá reklamácia zdrží.

3. Uveďte prosím celú adresu vrátane telefonického kontaktu. Prečo? Telefonický kontakt môže tiež urýchliť reklamáciu - niekedy je potrebné k popisu závady doplniť ďalšie informácie o používaní odsávačky a prejavoch vady. V prípadoch, keď je odsávačka už po záruke, konzultujeme telefonicky výmenu náhradných dielov, ktoré budú hradené.

4. Priložte prosím kópiu nákupného dokladu. Pokiaľ už doklad nemáte, kontaktujte nás najskôr telefonicky na vyššie uvedenom čísle.

Uvedomte si prosím, že zákonom stanovená doba pre uplatnenie práva z vady a životnosť produktu sú rôzne pojmy. Životnosť produktu je daná spôsobom a intenzitou používania, čo znamená, že pri intenzívnom užívaní dôjde k opotrebovaniu produktu oveľa skôr ako za 24 mesiacov bez toho, aby vznikne spotrebiteľovi právo z vady.

Pri niektorých zariadeniach môžu byť použité diely, ktoré sú považované za spotrebný tovar. Pre odsávačky sú to najmä membrány a spätné ventily. Mechanické poškodenie týchto dielov používaním nie je predmetom záručných opráv. Spotrené diely môžete nájsť na e-shope.

Produkt so zjavnou výrobnou chybou, oprávnenou reklamačnou chybou alebo nesprávne doručený produkt prosím zašlite v úplnosti na adresu skladu.

 Tovar môžete vrátiť prostredníctvom akéhokoľvek prepravcu na adresu spätného doručenia.

Ako postupovať, keď chcete tovar vrátiť v zákonnej 14 dennej lehote?


V prípade, že ste spotrebiteľ, máte podľa zákona č. 89/2012 Zb., § 1829 Občianskeho zákonníka právo zakúpený tovar vrátiť bez udania dôvodu, a to do 14 kalendárnych dní od dátumu prevzatia tovaru.

GEOREN EUROPE s.r.o., má právo na náhradu skutočne vynaložených nákladov spojených s vrátením tovaru, ako sú napríklad náklady na poškodený obal aj napriek tomu, že obal nie je predmetom kúpy ani súčasťou kúpenej veci. Tieto náklady sú vždy individuálne posúdené a ako také sú potom zákazníkovi naúčtované a započítané s čiastkou za vrátený tovar. Pre dodržanie 14 dňovej lehoty je rozhodujúce, kedy nám je doručené odstúpenie od zmluvy. Doručením sa rozumie informácia, že chcete od zmluvy odstúpiť, prípadne samotné doručenie odstúpenia aj s tovarom.

Lehota na odstúpenie od zmluvy trvá 14 kalendárnych dní, začína plynúť nasledujúci kalendárny deň po prevzatí tovaru spotrebiteľom.

Odstúpenie od zmluvy musí byť doručené v lehote, nestačí teda jeho zaslanie v posledný deň lehoty.

Čiastočné ukončenie zmluvy

Zákazník môže odstúpiť od objednávky aj čiastočne. V prípade, že kupujúci objedná tovar vo výške, kde mu vzniká nárok na dopravu zadarmo a rozhodne sa čiastočne odstúpiť od zmluvy, bude mu vrátená hodnota plnenia za produkty z časti objednávky, ktorá je predmetom odstúpenia od zmluvy po doručení tovaru predávajúcemu a vykonaniu fyzickej kontroly.
Súčasťou kontroly pri prevzatí môže byť kamerový alebo fotografický záznam v čase prevzatia a otvorenia zásielky u predávajúceho pri prevzatí od zákazníka alebo dopravcu. V prípade, že sa celková hodnota zostávajúcej časti objednávky zníži na hodnotu, kde by nevznikol nárok na dopravu zadarmo, tento nárok na dopravu zákazník stráca. Sumu zodpovedajúcu uhradenej doprave si predávajúci uplatní pri vystavení účtovného dokladu pre vrátenú časť objednávky.

Aký tovar sa nedá vrátiť vôbec?

Podľa písmena g), § 1837, zákona č. 89/2012 Zb. občianskeho zákonníka v platnom znení, nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy, ak sa jedná o produkty hygienickej povahy ktoré majú hygienicky prelepený/zapečatený obal v prípade, že je prelepenie poškodené (bolo narušené, alebo odstránené/odlepené).

Zákazník dostane späť peniaze najneskôr do 14 kalendárnych dní od odstúpenia od zmluvy.

V prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok nebudeme akceptovať odstúpenie od spotrebiteľskej zmluvy a tovar bude vrátený na náklady kupujúceho.

Je možné tovar vymeniť za iný bez peňažného vysporiadania?


Zakúpený tovar je z technického hľadiska možné iba vrátiť a za tovar zákazník dostane späť peniaze. Pokiaľ si zákazník praje objednať napríklad inú veľkosť alebo sa rozhodne pre iný tovar, jeho prianie vybavíme formou novej objednávky. V tomto prípade ale zákazník musí počítať s opätovnou úhradou poštovného.

Pri vrátení tovaru znáša všetky náklady na dopravu zákazník.

Spoločnosť GEOREN EUROPE s.r.o., zodpovedá za reklamácie tovaru nakúpeného iba u autorizovaných predajcov.